Boris „Bóra“ Mysliveček letos oslavil sedmdesátiny

Boris Mysliveček, typograf brněnský, se narodil 1. 1. 1948, černé na bílém to datum věru nepůsobí banálně! Je autorem objemné řady obálek a knižních edic, spolutvůrce vizuální podoby mnoha zdejších nakladatelství: Joty, Hosta, Větrných mlýnů a jiných. V každém z nich svého času graficky utvářel velkou část produkce. Jeho nejnovější realizací je obálka bestselleru Milana Kundery Kniha smíchu a zapomnění pro Atlantis, kde je po léta nejvíc doma. (Příznivci knižní kultury si namátkou vybaví zajímavě perforované přebaly „černé řady“ děl Louise-Ferdinanda Célina.)

Cestou do vnitrozemí

Všechno to začalo u oběda v redakční kuchyňce, když kolega Jan Němec jen tak mezi sousty grilované zeleniny nadhodil, že je potřeba navrhnout obálku k nové knize Vladimíry Valové Do vnitrozemí. Prý včera bylo pozdě, a jestli by se mi do toho chtělo.

„Před čtením umejt ruce a v blízkosti dvaceti metrů nejíst a nepít…“ O obálkách a knižní grafice z pohledu sedmi knihomolů

Často dostávám otázku, zda jsem jako knižní grafik ovlivněna svou prací a knihu vybírám podle obálky. Z pohledu své profese ale taky často přemýšlím nad tím, jakou roli hraje úprava knih právě pro čtenáře. A koho povolanějšího se na to zeptat než knižních blogerů!

Z Tokia do Brna a zase zpátky: o designu knihy Kočičí host

Nahlédněte do zákulisí knižního designu a přečtěte si příběh, který provázel tvorbu obálky první japonské knihy vydané v nakladatelství Host.