Pořa­da­tel: Svaz čes­kých knih­kup­ců a nakla­da­te­lů spo­lu se vše­mi význam­ný­mi sub­jek­ty kniž­ní­ho trhu.

Níže zveřejnujeme tiskovou zprávu SČKN

Knihy si nižší DPH zaslouží — kupte je 23. 4. 2014 o 15 % levněji

Cíl kam­pa­ně: S nadě­jí jsme při­ja­li sna­hu této vlád­ní koa­li­ce zařa­dit kni­hy do nově vytvo­ře­né tře­tí, sní­že­né saz­by DPH. Jed­ná se pro­to o pozi­tiv­ní kam­paň s cílem odů­vod­nit veřej­nos­ti, poli­ti­kům i médi­ím, proč si kni­hy oprav­du niž­ší DPH zaslou­ží. Záro­veň je to pří­le­ži­tost otevřít i šir­ší deba­tu o poslá­ní knih a čte­ní v sou­čas­ném světě.

Osob­ní pozvá­ní do knih­ku­pec­tví od nás dosta­ne kaž­dý posla­nec, sená­tor i dal­ší ústav­ní čini­te­lé a význam­né osobnosti.

Podo­ba kam­pa­ně: V drti­vé vět­ši­ně knih­ku­pec­tví bude 23. 4. 2014 sle­va na všech­ny kni­hy ve výši 15 %. Tuto sle­vu posky­tu­jí sami obchod­ní­ci. K akci bude od 15. 3. 2014 fun­go­vat spe­ci­ál­ní web www​.kni​hy​bez​d​ph​.cz a své strán­ky bude mít akce i na Face­boo­ku. K dis­po­zi­ci pro pří­z­niv­ce budou vysvět­lu­jí­cí letá­ky, plac­ky, zálož­ky do knih, tašky.

Čím je kam­paň tak výji­meč­ná? Mimo jiné také tím, že se na jejím pořá­dá­ní shod­li a účast­ní se jí téměř všich­ni – od vel­kých nakla­da­tel­ských domů až po ty nejmen­ší, všech­ny dis­tri­buce, všech­ny knih­ku­pec­ké řetěz­ce a vět­ši­na knih­ku­pec­tví. Všich­ni si totiž mys­lí­me, že: Kni­hy si niž­ší DPH zaslouží.

Pro­pa­ga­ce kam­pa­ně: Na orga­ni­za­ci a pro­pa­ga­ci kam­pa­ně se slo­ži­li sami nakla­da­te­lé a dis­tri­bu­to­ři knih. Záro­veň Svaz čes­kých knih­kup­ců a nakla­da­te­lů dostal od mno­ha sub­jek­tů zvý­hod­ně­né ceny. Díky tomu bude kam­paň oprav­du vidět. Medi­ál­ním part­ne­rem kam­pa­ně se stal Čes­ký roz­hlas Radi­o­žur­nál. Objed­na­né jsou pla­ká­ty ve vla­cích, na nádra­žích, v met­ru… Pla­ká­ty budou také v knih­ku­pec­tvích a knihov­nách. O dal­ších for­mách pro­pa­ga­ce se jed­ná. Pla­ká­ty ve vizu­á­lu kam­pa­ně se obje­ví postup­ně již od 1. 4. 2014.

Média: Chce­me médi­ím nabíd­nout zají­ma­vá téma­ta i osob­nos­ti. Vždyť kniž­ní bran­že je zřej­mě vůbec nej­pes­t­řej­ší slož­kou jak eko­no­mi­ky, tak kul­tu­ry. Díky kni­hám mohou své myš­len­ky a poci­ty sdě­lo­vat spi­so­va­te­lé, věd­ci, mys­li­te­lé… Na vzni­ku knih se podí­lí mno­ho dal­ších tvůr­čích pro­fe­sí: pře­kla­da­te­lé, výtvar­ní­ci, gra­fi­ci, redak­to­ři… Hlav­ní­mi tvá­ře­mi kam­pa­ně by však měli být sami nakla­da­te­lé a knihkupci.

Knihkupectví s již potvrzenou účastí

Kni­hcen­t­rum, Kni­hy Dob­rov­ský, Kni­hy Kan­zel­sber­ger, Kosmas, Nakla­da­tel­ský ser­vis, Neo­lu­xor, Neo­lu­xor Books, Pavel Dob­rov­ský – Beta

(Seznam knih­ku­pec­tví se při­pra­vu­je a najde­te jej v rub­ri­ce „Knih­ku­pec­tví v kampani“.)

Nakladatelé a distributoři, kteří v této chvíli kampaň podpořili

Alba­tros Media, Alpress, Argo, Atlan­tis, Bao­bab, Bro­ken­books, Cyk­lok­ni­hy, Dauphin, Doko­řán, Egmont ČR, Emi­tos, Euro­me­dia Group, Flössler, For­tu­na Lib­ri, Frag­ment, Fraus, Galén, Gara­mond, Gra­da, Host, Jan Mel­vil Pub­lishing, JIRI MODELS, JOTA, Kni­ha Zlín, Leda, Madal Bal, Manage­ment Press, Mean­der, Meta­fo­ra, Mla­dá fron­ta, MLD Pub­lishing, MOBA, Nakla­da­tel­ský ser­vis, Oftis, Oikoy­me­nh, Oldag, Omni­books, Pase­ka, Pavel Dob­rov­ský – Beta, Pemic Books, Pie­rot, Por­tál, Práh, p3k, Rubi­co, Ryb­ka Pub­lishers, Sagit, Slo­vart, Soci­o­lo­gic­ké nakla­da­tel­ství (SLON), Šal­var, Tri­ton, van Aspen, Vyše­hrad, 4bau

(Seznam nakla­da­te­lů a dis­tri­bu­to­rů se prů­běž­ně aktu­a­li­zu­je; najde­te jej v rub­ri­ce „Nakla­da­te­lé a dis­tri­bu­to­ři v kampani“.)

Podporovatelé

Svaz kni­hov­ní­ků a infor­mač­ních pra­cov­ní­ků ČR, Obec pře­kla­da­te­lů, Čes­ký PEN klub, Čes­ká sek­ce IBBY
Spon­zor­sky kam­paň pod­po­ři­ly vytiš­tě­ním mate­ri­á­lů tis­kár­ny: Fini­dr s.r.o., PBtisk a.s. a Tis­kár­ny Havlíč­kův Brod a.s.

Moder­ní vizu­ál kam­pa­ně při­pra­vi­lo stu­dio Hey­duk, Musil & Strnad.
Za non­pro­fit­ní cenu poskyt­la plo­chy agen­tu­ra Rai­lre­klam s. r.o.

Jmé­nem před­sta­ven­stva SČKN
Mar­tin Vopěn­ka, předseda