Naše nakla­da­tel­ství vám před­sta­vu­je neu­vě­ři­tel­né dvě stov­ky novi­nek roč­ně. Nabí­zí­me popu­lár­ní žán­ry a dlou­ho vyhlí­že­ná díla slav­ných auto­rů, kte­rá niko­ho z fanouš­ků lite­ra­tu­ry nemi­nou, ale také méně vidi­tel­né titu­ly z mno­ha dal­ších oblas­tí. Je zde nároč­ná pře­kla­do­vá belet­rie, život­ní styl, spo­le­čen­ské vědy, his­to­rie, umě­ní, poezie, pokla­dy národ­ní­ho písem­nic­tví… Máme kni­hy sebe­vě­do­mé a vel­mi výprav­né, jin­dy spí­še skrom­né a nená­pad­né, ale vždyc­ky pla­tí, že pro vás byly při­chys­tá­ny se stej­nou péčí a pro­fe­si­o­na­li­tou. A snad se dá říct, že i s lás­kou, pro­to­že náš tým je slo­žen ze samých srd­ca­řů, ať už dopro­vá­ze­jí vznik kni­hy v jaké­ko­liv fázi zro­du. Jis­tě exis­tu­je čte­nář­ský main­stre­am a nepo­chyb­ně je zde také „alter­na­ti­va“. Nám ale zále­ží na všech našich kni­hách. Prá­vě pro­to, že v cíli jejich dru­hé­ho živo­ta nepře­šla­pu­je neroz­li­ši­tel­ný dav, ale vždy zce­la kon­krét­ní, dych­ti­vý jedi­nec, kte­rý má být zasa­že­ný, satu­ro­va­ný, nebo nao­pak čím­si roz­ru­še­ný. Čte­ní je dia­log, hle­dá­ní, čte­ní je zápas a vášeň. Zvláš­tě těm, kte­ří s námi sdí­le­jí tuto per­spek­ti­vu, mož­ná nároč­nou, ale jis­tě důle­ži­tou a cen­nou, jsou urče­ny tyto pra­vi­del­né redakč­ní tipy. Ať jsou pro vás pokaž­dé obje­vem a potěšením!
Mar­tin Stöhr, art director

Česká beletrie

Matěj Dadák — Lovci švábů

Tady se potka­lo něko­lik věcí. Matěj Dadák napsal svůj dosud nej­lep­ší román a ved­le Jeze­ra Bian­ky Bello­vé taky nej­lep­ší čes­kou dysto­pii posled­ních let. A pak je tu sou­čas­ný dějin­ný kon­text, kte­rý autor ovliv­nit nemohl a ve kte­rém jeho posta­po­ka­lyp­tic­ký pří­běh z čes­ko-pol­ské­ho pome­zí zís­ká­vá neče­ka­ně nalé­ha­vé významy.
Miroslav Balaštík, šéfredaktor

Young adult

Eléonore Devillepoixová — Bezvětrné město

Bez­vě­tr­né měs­to je neotře­lá fan­ta­sy pro nároč­něj­ší čte­ná­ře. Ode­hrá­vá se ve vel­mi chytře vysta­vě­ném svě­tě, kde se pro­lí­ná kom­pli­ko­va­ný magic­ký sys­tém s poli­ti­kou. Pokud máte rádi intri­ky, drzou hrdin­ku, sar­kas­mus a not­nou dáv­ku kom­pli­ka­cí, kte­ré posta­vám zne­mož­ňu­jí dosa­že­ní jejich cíle, je pro vás Bez­vě­tr­né měs­to tou pra­vou vol­bou. Ori­gi­nál vyšel ve Fran­cii a i při čte­ní čes­ké­ho pře­kla­du pozná­te jem­né roz­dí­ly, kte­rý­mi se román liší od kla­sic­kých ang­lo­a­me­ric­kých young adult knih — zkrát­ka Fran­cou­zi jsou zvyklí vyprá­vět jinak a díky tomu je Bez­vě­tr­né měs­to svě­žím větrem na poli young adult. Dru­hý, závě­reč­ný díl série chys­tá­me ješ­tě letos!
Kate­ři­na Šar­dic­ká, redak­tor­ka young adult

Pro děti a mládež

Zahrad­ní­ci, nebo tka­nič­ky? Nemůžu se roz­hod­nout! Obě kníž­ky si zaslou­ží vaši pozor­nost. Proč Zahrad­ní­ci ve měs­tě? Kdy jin­dy se vrh­nout do pří­pra­vy záho­nů než prá­vě teď, když na nás slun­ce koneč­ně milos­ti­vě shlédlo a my uvě­ři­li, že zim­ní kom­bi­né­zy nebu­de­me potře­tí sná­šet z půdy? 

A co Kou­zel­né tka­nič­ky? Kníž­ku s napí­na­vým pří­bě­hem a skvě­lý­mi ilu­stra­ce­mi potře­bu­je­te pro své nečte­ná­ře celý rok. Ale prá­vě teď, když na dve­ře kle­pou zápi­sy do prv­ních tříd, se vám můžou hodit víc než jin­dy. Tré­nu­je­te vázá­ní bot a malé prs­tí­ky ne a ne poslou­chat? Kou­zel­né tka­nič­ky před­ško­lá­ky namo­ti­vu­jí a dají jim návod, co a jak z tka­ni­ček umo­tat. Nediv­te se, až se u zápi­su blýsk­nou mís­to klič­ky dra­čí smyčkou.
Pav­la Nejed­lá, redak­tor­ka lite­ra­tu­ry pro děti a mládež

Non-fiction

Katherine Mayová — Zimování

Kni­ha Zimo­vá­ní od brit­ské autor­ky Kathe­ri­ne May­o­vé by pod­le názvu měla pat­řit spí­še do zim­ní­ho výbě­ru, ale nenech­me se zmást. Má nám co nabíd­nout i na jaře. Nejde v ní o zao­pat­ře­ní cha­lu­py před pří­cho­dem zimy ani o hiber­na­ci ve vyhřá­tém dou­pát­ku… Zimo­vá­ním nazý­vá autor­ka těž­ká obdo­bí, ve kte­rých náš život vyko­le­jí a my se mu sna­ží­me dát zno­vu směr. Může­me svůj vztah k obdo­bím smut­ku a útlu­mu změ­nit? May­o­vá je pře­svěd­če­ná, že ano, sta­čí vní­mat život jako cyk­lic­ké stří­dá­ní, niko­li line­ár­ní běh. Sed­ně­te si tedy na slu­níč­ko a čtě­te si o náh­lých nemo­cech, roz­cho­dech a ztrátách, kte­ré ale před­sta­vu­jí jenom dna, od nichž se může­me zno­vu odra­zit — jen vědět, jak na to.
Eva Dohnál­ko­vá, redak­tor­ka non-fiction

Odborná literatura

Jozef Cseres, Terezie Petišková — Steklík

Jan Steklík (1938 — 2017) byl více než jen výtvar­ník, kres­líř, tvůr­ce objek­tů a akč­ní umě­lec. Byl „inter­dis­ci­pli­nár­ní bás­ník živo­ta“, na čes­ké výtvar­né scé­ně napros­to jedi­neč­ný. Nyní si pří­z­niv­ci výtvar­né scé­ny mohou poří­dit boha­tě obra­zo­vě i tex­to­vě vypra­ve­nou mono­gra­fii jeho díla, vyda­nou ve spo­lu­prá­ci s brněn­ským Domem umě­ní, neboť J. S. byl osob­nos­tí spo­je­nou také s Brnem i legen­dár­ním časo­pi­sem Host do domu. Není nás málo, pro kte­ré Jan Steklík před­sta­vo­val až jakousi své­ráz­nou „insti­tu­ci“, nebo pros­tě jen skvě­lé­ho spo­leč­ní­ka. A ti, co jej zatím poznat nemoh­li? Na kaž­dý pád je čeká objev krás­né­ho kontinentu.
Mar­tin Stöhr, art director