Máme-li zůstat v Hos­tu, lze při­po­me­nout napří­klad autor­ství výraz­né edi­ce Čes­ká kniž­ni­ce, kte­rá již mno­ho let těší milov­ní­ky národ­ní kla­si­ky. Bori­sův pro­fes­ní život je roz­dě­len na dvě stej­ně aktiv­ní půle. Před lis­to­pa­dem 1989 půso­bil v polo­o­fi­ci­ál­ní umě­lec­ké zóně, pře­de­vším v okru­hu Diva­dla na pro­váz­ku či brněn­ské rocko­vé scé­ny. Pří­stup do znor­ma­li­zo­va­ných ofi­ci­ál­ních nakla­da­tel­ství měl při­ro­ze­ně zapo­vě­zen (na zdej­ší ŠUŘ­ce byl žákem Dali­bo­ra Cha­tr­né­ho a léta tání strá­vil v základ­ní vojen­ské služ­bě), ovšem tyto „náhrad­ní akti­vi­ty“ a nemož­nost věno­vat se milo­va­ným kni­hám a ilu­stra­ci pro něj byly nako­nec výhrou. Napří­klad o jeho teh­dej­ších kon­cep­tu­ál­ních diva­del­ních pla­ká­tech bez nad­sáz­ky pla­tí, že pat­ří k legen­dár­ním poči­nům své doby a půso­bí vel­mi život­ně i po desít­kách let. Stej­ný „zářez“ před­sta­vo­va­ly i jeho scé­nic­ká a vizu­ál­ní ztvár­ně­ní kon­cer­tů zdej­ších art-rocko­vých kapel. Je dob­ře, že si jej časem našli mla­dí pří­z­niv­ci a v roce 2010 byly tyto jeho prá­ce zno­vu při­po­me­nu­ty ve veřej­ném pro­sto­ru opu­lent­ní výsta­vou s názvem Boris Mys­li­ve­ček 4D. Čtvr­tým roz­mě­rem je zde myš­le­na hra­vost, kte­rá se u Bori­se vždy pojí s vědo­mím řádu a účel­nos­ti. To jsou hřiv­ny pro typo­gra­fa napros­to nepostradatelné. 

Typo­gra­fic­kou prvou­ku nás učil za pocho­du. Slo­va jako „úča­ří“, „zákres“, „divis“ nebo „petit“ nám teh­dy zně­la vel­mi magicky.

Po roce 1989 už se zamě­řo­val více­mé­ně výhrad­ně na kni­hy, kte­rý­mi žil od rané­ho mlá­dí. (Vzpo­mí­ná, že si jako mla­dík obvykle poři­zo­val dva kniž­ní výtis­ky, jeden ke čte­ní a dru­hý pro gra­fic­kou inter­ven­ci, aby mohl kni­hu „zmu­to­vat“ pod­le vlast­ní před­sta­vy.) Boris navr­ho­val i prv­ní ofi­ci­ál­ně vyda­ný sva­zek Hos­ta v režii Duša­na Ská­ly, mod­rý špa­lí­ček for­má­tu A5, kte­rý vyšel v létě roku 1990, a na časo­pi­su spo­lu­pra­co­val bez­má­la deset let. A někte­ré kni­hy pro nás dělá dodnes, přes všech­ny dra­ma­tic­ké pro­mě­ny znač­ky Host. Typo­gra­fic­kou prvou­ku nás učil za pocho­du. Slo­va jako „úča­ří“, „zákres“, „divis“ nebo „petit“ nám teh­dy zně­la vel­mi magic­ky. Byla to čas­to „ško­la v pro­lu­kách“, mezi vyse­dá­vá­ním po loká­lech (kde se vese­lé his­tor­ky ze svě­ta lite­ra­tu­ry pře­dá­va­ly, ale i zhus­ta vyrá­bě­ly), a Boris svou čin­nost vždy anar­chis­tic­ky naru­šo­val něja­kou tou sva­čin­kou v mast­ném papí­ru (obvykle tla­čen­kou a ple­týn­kou), do korek­tur sně­žil popel z ciga­ret a na roz­vikla­ném „kon­fe­rá­ku“ se to všech­no chvě­lo jako naše nadě­je. Až časem jsem si uvě­do­mil, jak zvlášt­ní a las­ka­vý člo­věk Boris je. Vždy doká­že nadchnout, o „to své“ se bez pod­mí­nek podě­lí, i když čas­to hro­zí rizi­ko, že zůsta­ne tro­chu stra­nou a vět­ši­na se vydá jiným smě­rem. Vlast­ně si nikdy na nic a na niko­ho nestě­žu­je, byť žád­ná prá­ce ani život nejsou bez stráz­ní. Svět se změ­nil, ale v kaž­dé pon­dě­lí lze typo­gra­fa „Bóru“ zastih­nout, an stá­le úřa­du­je v hos­tin­ci Posled­ní leč napro­ti chrá­mu sva­té­ho Jaku­ba, té brněn­ské výspě sta­rých časů. Dobrou mysl odvždy má, tak mu budiž přá­no jen pev­né zdra­ví a snad tu vysně­nou domá­cí kni­hov­nu od pod­la­hy až k nebesům!