• Szc­ze­pan Twar­doch je posed­lý detai­ly a dobo­vou věro­hod­nos­tí. Drti­vá vět­ši­na ved­lej­ších postav jsou sku­teč­né osob­nos­ti (bás­ník Iwaszkiewicz, hudeb­ní­ci, poli­ti­ci atd.), čet­né kavár­ny, znač­ky aut, zbra­ní ale i hygi­e­nic­kých pomů­cek nebo tře­ba cito­va­né odr­ho­vač­ky jsou všech­ny reál­né a his­to­ric­ky doložené. 

• Autor je odbor­ní­kem na zbra­ně a vojen­ství obecně. 

• Téma kon­flik­tu němec­kos­ti a pol­skosti (či jinak pro­ble­ma­ti­ka slez­ské iden­ti­ty) je pří­znač­ná pro vět­ši­nu Twar­do­cho­vých děl, pro rané povíd­ky Šílen­ství rot­mis­t­ra von Eger­na (2005) stej­ně jako pro ceně­ný román Drach (2014).

• Vilen­ským bás­ní­kem s hra­na­tým obli­če­jem, o kte­rém Kos­tík uva­žu­je na stra­ně 184, se s nej­vyš­ší prav­dě­po­dob­nos­tí mys­lí mla­dý Cze­sław Miłosz, poz­děj­ší pol­ský nosi­tel Nobe­lo­vy ceny za lite­ra­tu­ru z roku 1980. 

• Pře­kla­da­tel Mor­fia se díky této kni­ze nau­čil správ­ně holit. 

• Recept na bryn­zo­vou poma­zán­ku fun­gu­je (pozor, žád­nou sůl, hod­ně kmí­nu a piva jenom lžíci!). 

• Twar­doch absol­vo­val soci­o­lo­gii; v roz­ho­vo­rech uvá­dí, že než se pus­tí do psa­ní, pro­vá­dí podrob­ný výzkum. 

• Pod­le auto­ra Mor­fi­um pojed­ná­vá mimo jiné o kri­zi mužskosti.

• Recen­zen­ti čas­to zmi­ňu­jí pří­buz­nost Mor­fiaKonrá­dem Walle­nro­dem, jed­ním z nej­zná­měj­ších děl roman­tic­ké­ho národ­ní­ho bás­ní­ka Ada­ma Mickiewicze.