Babí léto a koledy
Prozradím vám marketingové tajemství. Vánoce se obvykle začínají chystat už v létě. Nebo nejpozději na podzim. Marketingová vánoční kampaň je totiž jednou z největších v roce. A tak o ní s kolegy musíme přemýšlet v předstihu. Jak se vánočně naladit, když venku svítí sluníčko a v redakci sedíme v kraťasech? Někomu pomůžou koledy, někomu oblíbená pohádka a našemu Radkovi jeho vánoční svetr s jelenem. Nejoblíbenější je ale vánoční pečení, protože z toho má výhody celý tým!
Kniha jako zážitek
Přecpávání se cukrovím a koleda Nesem vám noviny v nekonečné smyčce jsou ale jen přípravnou fází. Pak přichází na řadu velká porada – a velké přemýšlení. Tak jak to letos uděláme? Co těm našim čtenářům vlastně chceme sdělit? No že jsme tady pro ně pořád, i v těžkých dobách! Jé, covid do toho netahej, toho už mají všichni plné zuby. Ale vždyť nám všem ovlivní Vánoce! V žádném případě!
Letos je všechno jinak. Místo s úklidem máme starosti s tím, jestli se o svátcích budeme moci potkat se svými blízkými. Dárky víc než kdy dřív vybíráme online – a pak nám je doveze kurýr v roušce. A oblíbené zážitky se teď darují dost těžko. I my je máme moc rádi. Jenže kurz zahradničení ani cestu do zahraničí v této době zařídit neumíme. Naštěstí se ale na jiný kontinent pořád můžeme vydat – třeba díky knize Na kole přes Afriku. Doufáme, že vám pohled na žirafu vykukující z dárkové krabice vykouzlí předvánoční úsměv na tváři.
Co na to grafička aneb Potřebuju další ruce!
Vizuální podobu dala kampani naše grafička Alena. Povídaly jsme si spolu o tom, jak se tvoří v karanténě.
Alenko, jak se příprava vánoční kampaně liší od tvé běžné práce?
Myslím, že si zpívám koledy víc než u inzercí na detektivky (smích). Takže hlavní rozdíl pocítí spíš kolegové v kanceláři. Technicky se to zase tolik neliší. Vymyslím si téma, naskicuju, jak by to mohlo fungovat. A potom při focení zneužívám dobroty svých spolupracovníků k zapůjčení nejrůznějších rekvizit nebo k pózování. Letos se realizace uskutečnila v domácích podmínkách, ale tam už jsou také zvyklí.
Jak tě napadlo zabalit do krabice žirafu, raketu a pohádkový zámek?
Přemýšlela jsem nad tím, co asi čtenář v daném žánru hledá. Co je důležité pro milovníky fantasy? Proč je teď tak populární česká beletrie? Chtěla jsem pro každý žánr najít nějaký prvek fikce. Něco, co si pod stromečkem jen tak nerozbalíte, aby bylo jasné, že jde o metaforu.
Letos jsme Vánoce chystali v karanténě, jaké to pro tebe bylo?
Těsně předtím, než jsme kampaň začali realizovat, nám zavřeli papírnictví a celý Host začal pracovat z domova. Co teď? Jak si vyrobit fotoateliér v obýváku? Zachránil mě kurýr s poslední ruličkou balicího papíru, kterou mi přivezl v šest hodin ráno. Dále v kampani účinkuje má krabice od bot (jako dárek), starý závěs z chalupy (jako sváteční ubrus) a má drahá rodina (tedy aspoň její ruce).